"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы білім бөлімі Молодежное ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Молодежное отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Бастауыш сынып оқушыларының оқу техникасын жетілдіру.

Абдуалиева Бибигуль Тлеужановна

"Молодежное ауылының ЖОББМ" КММ бастауыш сынып мұғалімі.

 

Бастауыш сынып оқушыларының оқу техникасын жетілдіру.

«Оқу - ең жақсы тәлім». Бұл мақалдың терең мағынасын түсіндірудің қажеті жоқ шығар. Балалардың еркін, мәнерлеп оқуы, оқығандарының мазмұнын түсінуі, кейіпкерлердің іс -әрекетін талдай алуы және тиісті қорытынды жасай алуы олардың мектеп жылдарындағы оқудағы табысына байланысты.

Мектепке дейін, балабақшада біз оқуды үйрене бастаймыз. Қазірдің өзінде мектепте біз балаларға қайталаймыз - «Оқу - ең жақсы оқыту». Және шынымен де солай. Содан бері балалар мен ересектер аз оқи бастады, бұл бүкіл адамзат үшін проблема. Тәжірибе көрсеткендей, егер оқушы оқу мен жазуды үйрену кезеңінде оқуды үйренсе, онда ол сынып ұжымында да маңызды орын алады, өзінің күшіне сенеді. Ал, керісінше, егер бала оқуды меңгермеген болса, ол өзін қандай да бір кемшілік сезінеді, өзінің күшіне, табысты оқу мүмкіндігіне сенімін жоғалтады және сынып ұжымында көлеңкеде қалады. Моральдық тұрғыдан алғанда, ол өзінің жетіспеушілігін сезінеді және мектептегі қабілеттерін, ондағы позитивті толық іске асыра алмайды.

Балаларды тез, мәнерлеп, сонымен қатар дұрыс және саналы оқуға қалай үйрету керек?
 Дидактикада Я.А. Каменский, біз оның оқытудағы анықтық принципіне алғашқылардың бірі болып назар аударғанын баса айтамыз. «Суреттердегі сезімтал заттар әлемі» атты бірегей кітабында ол алдымен баланы ойлауға, қиялға, демек, шығармашылыққа баулуға мүмкіндік беретін иллюстрациясы бар теориялық материалды қарастыруды ұсынды.
    Оқуға немесе естуге арналған иллюстрациялар балалардың шығармашылығы мен оқуға деген қызығушылығын дамытудың кілттерінің бірі болып табылады.Иллюстрация әр түрлі формада болуы мүмкін - сурет салу немесе әңгіме, әңгіме немесе рефлексия, қиял немесе мимика, театрландырылу немесе пікірталас.Ертегінің үзіндісін оқығаннан кейін алдымен баладан «оқығаныңды қалай түсіндің?» Сұрағына жауап беруін сұра. немесе «Сіз қазір не елестетіп жатырсыз?», содан кейін қағазға баланың қиялын бейнелеңіз. Диалог үшін (ересектерге арналған балалар ертегісі) және қағаздағы иллюстрация үшін. Балалардың «Тоңып қалу» ойынын есіңізде сақтаңыз («Толқындар алаңдайды - бір, толқын алаңдайды - екі, толқын алаңдайды - үш. Кел, фигура, қатып қал!»)? Ертегі немесе ертегінің оқылған үзіндісінің кейіпкеріне «ескерткішті» бейнелеуді сұраңыз. Жай? Бірақ бұл шығармашылықты дамытудың бірнеше қарапайым әдістері. Бұл жерде баланың оқуы мен дамуына интеграцияланған тәсіл маңызды.

Мен өз жұмысымда келесі әдістерді қолданамын:
1) Жетістік баспалдағы - зымыран, ұшақ, тікұшақ, ат, піл, жылан, тасбақа
2) Дүрілдеген оқу - бұл барлық оқушылар жолдастарына кедергі жасамау үшін дауыстап, бір уақытта дауыстап оқитын кезде, олардың әрқайсысы өз жылдамдығымен, кейбіреулері жылдамырақ, кейбіреулері баяу. Жаттығу бес минутқа созылады. Егер сіз оны үнемі және дәл осылай оқысаңыз, онда ол ақырында жалықтырады.

3) «үш ұпай» қабылдау. Балалар кітабын оқығанда, менің оқушыларым менің сигналым бойынша 1 минуттан кейін тоқтаған жеріне қарапайым қарындашпен нүкте қойыңыз. Содан кейін олар оқылған сөздердің санын есептейді. Содан кейін мен сізден мәтінді тағы 1 минут оқып шығуды сұраймын, оқушылар да қарындашпен нүкте қояды. Оқылған сөздердің саны есептеледі. Және ол мұны оқудың үшінші минутында өзі жасайды. Мұндай оқу аяқталғаннан кейін біз бірге қорытындылаймыз. Нашар оқитын оқушылардың бірі оқу техникасын тексеруі керек. Оқушылар «Мен бүгін қалай оқыдым?» Деген сұраққа жауап береді.
4) Күн сайын бес минут. Оқулар кез келген сабақта бес минуттық оқуды білдіреді - оқу, сурет салу, орыс тілі.

5) Тіл бұралу жылдамдығымен оқу. Балалар түсінікті және дұрыс, ең бастысы - тілдің бұралуын жылдам оқуға машықтанады.
6) Мәтіннің таныс емес бөлігіне көшу арқылы мәнерлеп оқу. Мен балаларға осылай түсіндіремін: «Енді, балалар, мәтінді қайтадан оқыңыздар, бірақ сәл баяу, бірақ әдемі, мәнерлі».
6) «Арқан тарту» Мен мәтінді оқимын, оқушылардың оқу жылдамдығының шегінде оқу жылдамдығын өзгерте отырып. Балалар сол мәтінді менімен ілесуге тырысып, өздеріне сыбырлап оқиды. Тексеру бір сөзге кенеттен тоқтау арқылы жүзеге асады.

7) Сөздерді санап оқу. Студенттер олар үшін максималды жылдамдықпен, мәтіннің сөздерін өздеріне есептей отырып, сонымен бірге оның мазмұнын түсінуі керек, ал сөздердің санын санап болған соң, осы санды атаңыз және мәтінге қойылған сұрақтарға жауап беріңіз.
8) Дөңгелек оқу. Шағын мәтін бір сөзбен бірнеше рет оқылады.
9) «Фото көз». Тақтада оқушылар белгілі бір уақыт бойы оқитын сөздер бағанасы орналасқан. Сөздер жабық, балалар жадынан оқыған сөздерін атайды.
10) «Бір деммен». Терең тыныс алыңыз, сөйлемді басынан аяғына дейін оқыңыз.
11) Рөлдер бойынша оқу.

Басқа нәрселердің ішінде мен ойын технологияларын қолданамын. Мен ойын әрекетін келесі жағдайларда қолданамын: түсінікті, тақырыпты, тіпті оқу пәнінің бөлігін меңгеру үшін.
Оқу техникасымен жұмыс жасау - бұл ұзақ процесс және балалар үшін әрқашан тартымды емес. Алайда, қалыпты оқу техникасы болмаса, оқу айтарлықтай қиын болады, бірақ жылдамдықтан басқа, оқу туралы хабардар болу маңызды.
Мен өз баяндамамды американдық жазушы Джордж Карлиннің сөздерімен аяқтағым келеді: «Балаларды оқуға үйрету соншалықты маңызды емес, балаларды оқығандары туралы ойлануға үйрету әлдеқайда маңызды!»

 

Қолданылған материалдар: Әдебиеттер:
1. Бугрименко Е.А., Цукерман Г.А. Мәжбүрлемей оқу. - М.: Шығармашылық педагогика, 1993.-96с.
3. Квашнина Н.С Ырғақты оқу элементтерін дамыту. // Бастауыш мектеп. 1991. No 8. сс. 22-25.
4. Костромина С.Н., Нагаева Л.Г. «Оқуды үйренуде қиындықты қалай жеңуге болады». - М.: Ред. «Ос -89», 1999. - 239б.

Жаңартылған күні: 20.09.2021 15:36
Құрылған күні: 20.09.2021 15:56

Текст